Als Medewerker Handhaving en Toezicht krijg je een gevarieerd takenpakket. Je gaat op onderzoek uit, analyseert situaties ter plaatse en beoordeelt meldingen en handhavingsverzoeken. Vervolgens stel je gedegen rapporten op en adviseer je samen met de handhavingsjurist over de te nemen vervolgstappen, altijd met inachtneming van de geldende wet- en regelgeving en het gemeentelijk beleid.
Een integrale aanpak van toezicht en handhaving is voor jou vanzelfsprekend. Jij bent in staat om (grote) integrale handhavingsprojecten op te zetten en hier de regie over te voeren. Je werkt niet alleen samen met collega’s binnen en buiten je eigen team, maar schuift ook aan tafel met belangrijke ketenpartners zoals de brandweer en politie.
Als gesprekspartner en adviseur voor de burgemeesters met handhaving en toezicht in hun portefeuille, weet jij effectief op te treden in het politieke krachtenveld van tegenstrijdige belangen. Je bent je bewust van de impact op anderen en je bent helder, open en transparant, zelfs als het antwoord ‘nee’ is. Je beschikt over de nodige dosis lef, doorzettingsvermogen en geduld, omdat handhavingszaken vaak een langere adem vereisen.