De organisatie doet veelal renovatie en onderhoudsprojecten in bewoonde staat, waarbij bewoners betrokken zijn. Als Procesleider Bewonerszaken ga je aan de slag met het ontwikkelen en implementeren van initiatieven die de bewonersparticipatie en tevredenheid verhogen. Dit kan specifiek voor een bepaald project zijn, maar ook overstijgend. In deze functie werk je veel samen met opdrachtgevers, collega’s en externe adviseurs en doorloop je verschillende fasen van een project. Zo ben je betrokken in de tendertrajecten, bij de planontwikkeling en in de voorbereidingsfase. Vervolgens draag je de projecten weer over naar de bewonersconsulenten die de uitvoering verder begeleiden. Het is in deze functie dus niet zo dat je het aanspreekpunt van de bewoners bent, maar juist een adviserende en overstijgende rol hebt.
De rol biedt veel afwisseling, want geen dag is hetzelfde. Je werkt namelijk op verschillende projecten met verschillende opdrachtgevers. Het ene moment ben je betrokken bij in- en externe werkgroepen, het andere moment ben je jouw plannen aan het presenteren aan de opdrachtgevers.