Als Werkorganisator Servicedesk ben je een belangrijk uithangbord voor de organisatie. Je kunt het als volgt zien: de organisatie werkt samen met een aantal woningcorporaties die woningen in beheer hebben. Het gaat hierbij vaak om sociale huurwoningen. Deze woningen hebben natuurlijk dagelijks onderhoud, denk aan zaken als kapotte kranen of badkamermeubels, lekkages, kapotte ramen etc. Deze problemen moeten snel worden opgelost en dat is waar jij in beeld komt.
Jij bent het aanspreekpunt voor de huurder. Je beheerst dan ook het hele proces. Dit begint wanneer een huurder een melding bij je maakt. Je neemt contact op met de vakmannen en plant de afspraak in. Tussentijds houdt je de huurder op de hoogte en monitor je de voortgang. Wanneer het probleem is opgelost, controleer je bij de huurder of alles naar wens is en handel je de administratie af. Daarnaast verzorg je ook de facturatie en leg jij de verbanden hierin. Je bent in deze functie veel in gesprek met mensen, waarbij jij altijd rustig blijft en zorgt voor goede oplossingen. Je staat iedereen vriendelijk te woord en komt je beloftes na.