De afdelingsmanager service en onderhoud is verantwoordelijk voor de afdeling service (momenteel bestaande uit 20 man) en heeft een ondernemende instelling om de afdeling verder uit te bouwen en te professionaliseren. In deze functie ondersteun je de contractbeheerders bij het nakomen van de contractuele afspraken en heb je een commerciële taak in de uitbouw van het aantal contracten. Als servicemanager ondersteun je daarnaast de planner en de administratie bij het efficiënt uitvoeren van hun taken. Je onderhoudt ook goede contacten met de projectleiders om mogelijkheden op de markt te inventariseren, de meeste nieuwe opdrachten volgen immers uit reeds gerealiseerd werk van de service afdeling.
De aard van het werk vraagt kennis van de processen en onderhoudsschema’s van de te onderhouden installaties. Kennis van beveiligings- en brandmeldinstallatie is belangrijk omdat je bijdraagt aan de audits voor de certificaten ISO 9001, VCA**, erkenning volgens BORG en de CCV erkenning voor brandmeld- en ontruimingsinstallaties. In deze functie maak je deel uit van het managementteam.