De serviceplanner neemt storingsmeldingen in behandeling en verwerkt deze tot een opdracht voor de onderhoudsmonteurs, servicemonteurs, servicetechnici en/of onderaannemers. De serviceplanner is verantwoordelijk voor het inplannen en voorbereiden van de service- en onderhoudswerkzaamheden, zodanig dat sprake is van een zo efficiënt en effectief mogelijke inzet van de onderhoudsmonteurs, servicemonteurs, servicetechnici en/of onderaannemers. De service planner is stressbestendig, kan op een efficiënte en effectieve wijze communiceren, zowel intern als extern. Organiseert zaken op korte termijn. Ziet verbanden in complexe situaties. Kan planmatig werken.
Kerntaken:
- Verzorgt telefonische (technische) ondersteuning, draagt zorg voor klachtafhandeling;
- Plant service- en onderhoudswerkzaamheden in en maakt afspraken met klanten en onderaannemers aangaande deze werkzaamheden en bevestigt deze afspraken schriftelijk;
- Aanmaken en verstrekken van opdracht-/ werkbonnen voor service- en onderhoudswerkzaamheden;
- Bijhouden van het planningsoverzicht; – Bijhouden van onderhoudsadministraties; – Eventueel inboeken en bestellen van materialen, materieel, werkzaamheden en onderaannemers in het systeem en zorgdragen voor de financiële afhandeling.