De tendermanager fungeert als projectleider binnen het tenderteam. Het doel is het gezamenlijk “winnen” van een tender: het verkrijgen van de opdracht. Hierbij zijn jouw taken als volgt:
– Begeleiden en sturen van een aanbestedingsproces;
– Het bewaken van de voortgang van het proces op planning, kwaliteit, capaciteit, kansen en scope;
– Adequaat in kaart brengen van de wensen van de klant;
– Vertalen van de behoeftes van de klant naar een tenderpropositie;
– In samenwerking met teamleden het opstellen van een tenderplan;
– Het technisch beoordelen van specificaties;
– Indien nodig bouwplaats bezoeken;
– Onderhouden van interne en externe contacten
– Inventariseren van risico’s en de nodige beheersmaatregelen voorstellen;
– Overleg met afdeling engineering over mogelijkheden;
– Voorbereiden en beoordelen van de commerciële aspecten van de offerte;
– Het in overleg met de juridische afdeling bestuderen van de juridische aspecten van contracten;
– Het opstellen en indienen van aanbiedingsstukken;
– Het opstellen van presentaties;
– Aan directie rapporteren omtrent het verloop van de tenderprocedure;
– Voeren van contractbesprekingen;
– Onderhouden van de relatie met de klant na afloop van het tenderproces;
– Vormgeven aan het vervolgproces en zorgen voor de overdracht aan de interne afdelingen bij gunning.