Als tekenaar / werkvoorbereider maak jij tekeningen voor een in opdracht verkregen project. Je analyseert de tekeningen met betrekking tot knelpunten en archiveert en stelt een volledig dossier op, samen met de benodigde werkdocumenten. Naast het tekenen zorg je voor de planning van de verkregen opdrachten en faciliteer je de voortgang hiervan. Je zorg dat alle benodigde zaken (zoals volledig kloppende uittrekstraten en benodigd materieel) voor aanvang van het project aanwezig zijn. Hierbij leg je verantwoording af aan de projectleider. De concrete taken zijn:
- Uitwerken van ontwerp, werktekening, principeschema’s, maatvoering, doorsnede en detailtekeningen;
- Verzorgen van planning voor diverse projecten;
- Controleren van tekeningen van onderaannemers;
- Opstellen van werkinstructies en tijdbestedingen;
- Analyseren van mogelijke knelpunten;
- Afstemmen van werkzaamheden met projectleider en calculator;
- Je neemt deel aan werkoverleggen en bouwvergaderingen;
- Registreren van bestede uren en materialen per project en overige administratieve werkzaamheden;
- Inplannen van monteurs en materiaal per project.