In de rol van werkvoorbereider ben je het centrale aanspreekpunt met betrekking tot alle planningen omtrent een project. Je bent o.a. verantwoordelijk voor:
-De werkvoorbereiding van projecten;
-Het signaleren van afwijkingen ten opzichte van contracten;
-Het inplannen van personen en materialen ten behoeve van projecten;
-Het inhuren van materieel in overleg met de technische dienst;
-Het uittrekken en bestellen van materialen;
-Administratieve werkzaamheden met betrekking tot projecten;
-De interne coördinatie van het project richting collega’s en/of andere afdelingen met betrekking tot planningen e.d.;
-Het opstellen van voortgangsrapportages richting projectleider;
-Het calculeren van meer- en minderwerk;
-Je bent aanspreekpunt voor technische en organisatorische zaken met betrekking tot projecten voor medewerkers in de uitvoering;
-Het bijwonen van werkvergaderingen;
-De bewaking van het project, zowel qua planning als financieel en technisch;
-Contacten met klanten, leveranciers en adviseurs.